Obieg zamknięty - otwarty.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grosstanz
    Classic
    • 2010
    • 12

    Obieg zamknięty - otwarty.

    a no nie poszły jednak zostaną, teraz będzie trzeba zrobić zawieszenie :roll:
  • lorek100
    Drive
    • 2009
    • 45

    #2
    Obieg zamknięty - otwarty.

    Witam. Jak sprawdzić czy dobrze działa opcja nawiewu zamknięty - otwarty obieg. Strasznie parują mi szyby i wyczytałem że to może być przyczyną problemu. Sprawdzałem w sposób że ustawiłem nawiew na maksa i zmieniałem nawiew, nie słyszałem żadnej zmiany. Jeśli jest zepsuty w jakim położeniu blokuje się klapka.
    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • KrzysiekW
      Drive
      • 2010
      • 98

      #3
      Taki sposób wprawdzie mało precyzyjny, ale moim zdaniem najprostszy, to sprawdzić różnicę w ogrzewaniu wnętrza samochodu przez nawiew, gdy w środku samochód jest już trochę nagrzany. Gdy na zewnątrz jest zimno, to przy obiegu otwartym (powietrze z zewnątrz) będzie to wlatujące powietrze trochę chłodniejsze niż przy obiegu wewnętrznym (powietrze już trochę nagrzane z wewnątrz jest brane i dodatkowo ogrzewane). Raz miałem tak, że się dziwiłem, że nawet po ustawieniu na chłodny nawiew w samochodzie robiło się coraz goręcej, aż się zorientowałem, że mam włączony wewnętrzny obieg.

      Komentarz

      • matwrc
        Ambiente
        • 2010
        • 235

        #4
        A filtr kabinowy/pyłkowy na pewno OK?

        Komentarz

        • lorek100
          Drive
          • 2009
          • 45

          #5
          Za pomocą różnicy temperatury to trudno wyczuć.
          Filtr wymieniłem w listopadzie zeszłego roku. Co się może stać jak będę jeździł bez filtra przeciwpyłowego zimą, może poprawi wentylacje.
          Może ktoś ma inny pomysł jak sprawdzić działanie klapki od obiegu.

          Komentarz


          • #6
            ktos mi ostatnio napisal ze trzeba obserwowac klapy pod filtrem, sa tam dwie i gorna ktora widac ma odpowiadac niby za obieg zamkniety. wyciag filtr niech ktos wlaczy obieg i obserwuj czy sie przymknie. a jesli filtr w zeszlym roku wymieniany to jak najbardziej do wymiany zwlaszcza teraz gdy duzo wilgoci w powietrzu.

            Komentarz

            • tomus7
              RS
              • 2010
              • 1896
              • Peugeot

              #7
              Zamieszczone przez lorek100
              Za pomocą różnicy temperatury to trudno wyczuć.
              Filtr wymieniłem w listopadzie zeszłego roku. Co się może stać jak będę jeździł bez filtra przeciwpyłowego zimą, może poprawi wentylacje.
              Może ktoś ma inny pomysł jak sprawdzić działanie klapki od obiegu.
              To najwyższy czas wymienić filtr. Jazdę bez filtra bym odradzał zawsze jakiś syf może się dostać do dmuchawy. A zasyfiały filtr jest powodem słabego nawiewu
              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8160
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez lorek100
                Co się może stać jak będę jeździł bez filtra przeciwpyłowego zimą,
                bedziesz miał taki syf w aucie...itd jak zostaje w fltrze.....
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • tryton
                  Elegance
                  • 2008
                  • 935

                  #9
                  Zamieszczone przez lorek100
                  Sprawdzałem w sposób że ustawiłem nawiew na maksa i zmieniałem nawiew, nie słyszałem żadnej zmiany. J
                  Jak wszystko działa to zmiana jest dość znaczna na obiegu zamkniętym masz dwa razy głośniejszy szum powietrza niż na otwartym

                  Komentarz

                  • lorek100
                    Drive
                    • 2009
                    • 45

                    #10
                    Zamieszczone przez tryton
                    Zamieszczone przez lorek100
                    Sprawdzałem w sposób że ustawiłem nawiew na maksa i zmieniałem nawiew, nie słyszałem żadnej zmiany. J
                    Jak wszystko działa to zmiana jest dość znaczna na obiegu zamkniętym masz dwa razy głośniejszy szum powietrza niż na otwartym
                    Czyli wg mnie mam uszkodzoną tą funkcje nawiewu. Czy można to naprawić samemu?

                    Komentarz

                    • arkady
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 136
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Miałem to samo. Przy przełączaniu na obieg otwarty cały czas miałem zaparowane szyby, nawet przy nadmuchu na maxa.
                      Co zrobiłem... ? Rozebrałem schowek i osłonę wentylatora, tak żeby było widać 2 ( słownie: dwie ) klapki, które otwierają się i zamykają podczas zmiany ustawień obiegu powietrza.
                      U mnie okazało się, że klapka górna (bliżej szyby) cały czas była w pozycji zamkniętej.
                      Dolna się otwierała i zamykał, a górna pozostawała w pozycji zamkniętej.
                      Co ciekawe... podczas naciskania przycisku obiegu otwartego i zamkniętego klapka reagowała tylko na opcję "obieg zamknięty" (zamykała się). Jednak już na opcję obiegu otwartego nie chciała reagować (choć słychać było pracę silniczka), trzeba ją było opuścić "ręcznie".
                      Na dzień dzisiejszy zostawiłem ją w takiej pozycji i wszystko poskręcałem. Szyba odparowuje teraz bez większego problemu (to tylko kwestia siły nadmuchu). Rozbiorę wszystko jeszcze raz i naprawię na wiosnę.
                      Na chwilę obecną pozostaje mi tylko pamiętać, żeby przypadkiem nie wcisnąć obiegu zamkniętego, bo znowu czekać mnie będzie rozbieranie i ręczne opuszczanie klapki.

                      Komentarz

                      • bronx
                        Classic
                        • 2009
                        • 23

                        #12
                        Lorek100 w wątku z poniższego linku

                        Link

                        jest podobny problem. Wydaje mi się, że masz uszkodzony silniczek sterowania obiegiem wewnętrznym.

                        W ostatnim poście jest przekierowanie na forum golfa, gdzie jest dosyć obszernie sprawa wyjaśniona.

                        Komentarz

                        • lorek100
                          Drive
                          • 2009
                          • 45

                          #13
                          Mam uszkodzony silniczek regulacji obiegu(cały czas obieg wewnętrzny).
                          Tylko że nie mam ochoty grzebać w tą pogodę. Czy ustawienie na stałe obiegu zewnętrznego będzie miało jakiś poważny wpływ na dogrzanie wnętrza auta w mrozy. Wiosną zamierzam naprawić silniczek.

                          Komentarz

                          • marekzu
                            L&K
                            • 2007
                            • 1412
                            • Superb II combi (3V5)

                            #14
                            wg mnie nie ma zadnego wplywu na dogrzanie

                            Komentarz

                            • rogoz
                              Rider
                              • 2006
                              • 397

                              #15
                              Zamieszczone przez lorek100
                              Mam uszkodzony silniczek regulacji obiegu(cały czas obieg wewnętrzny).
                              Tylko że nie mam ochoty grzebać w tą pogodę. Czy ustawienie na stałe obiegu zewnętrznego będzie miało jakiś poważny wpływ na dogrzanie wnętrza auta w mrozy. Wiosną zamierzam naprawić silniczek.
                              Aby ustawić na stale obieg zewnętrzny musisz i tak dostać się do silniczka i zdemontować go, wtedy klapa przestawi się na obieg otwarty. Odradzam przestawianie na siłę.
                              Nie ma więc sensu czekać do wiosny

                              Komentarz

                              • bdt
                                Classic
                                • 2010
                                • 8

                                #16
                                A zna ktoś uzasadnienie tego, że nie da się włączyć zamkniętego przy nadmuchu na szyby? Tak przynajmniej jest w moim Tourze i instrukcja to potwierdza.

                                Komentarz

                                • przemek88
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 613

                                  #17
                                  Zamieszczone przez bdt
                                  A zna ktoś uzasadnienie tego, że nie da się włączyć zamkniętego przy nadmuchu na szyby? Tak przynajmniej jest w moim Tourze i instrukcja to potwierdza.
                                  Ja mam to samo. Ale przypuszczam ze może jest tak dla tego żeby szyby nie parowały


                                  Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                                  Komentarz

                                  • Iqwan
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 758

                                    #18
                                    Mam podobne objawy, ale tylko jak jest bardzo wilgotno.. silnik od dmuchawy miałem zmieniany z 2 miesiące temu, klapki też działają... mechanik mówił zmiana filtru przed zimą - obowiązkowa;p
                                    była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                                    a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                                    https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                                    Komentarz

                                    • tomus7
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1896
                                      • Peugeot

                                      #19
                                      Zamieszczone przez bdt
                                      A zna ktoś uzasadnienie tego, że nie da się włączyć zamkniętego przy nadmuchu na szyby? Tak przynajmniej jest w moim Tourze i instrukcja to potwierdza.
                                      W moim tez tak jest i myślę ,ze jest to spowodowane różnicą temperatur. Gdybyś włączył obieg zamknięty na szyby gdy na zewnątrz jest zimno to szyby zamiast odparować jeszcze bardziej by parowały
                                      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                      Komentarz

                                      • Iqwan
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 758

                                        #20
                                        Dzisiaj przysłuchałem się tego obiegu i gdy włączam obieg zamknięty to słychać przełączenie się jakiś klapek ale niczego ja nie odczuwam.. miałem niedawno zmieniany silnik dmuchawy i mechanik mówił, że wszystko jest dobrze, ale sam nie wiem. I wydaję mi się, że mogę włączyć obieg zamknięty i dmuchawę na szybę - dziś sprawdzę.

                                        Czyli lepiej odparować szyby w środku przy obiegu zamkniętym czy otwartym?
                                        Ja jak mi zaparują to włączam dmuchawę na samą szybę, 3-4 bieg i dmucha i powoli schodzi - obieg otwarty.
                                        A jak wy radzicie sobie ?
                                        była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                                        a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                                        https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                                        Komentarz

                                        • firmek
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 477

                                          #21
                                          Przy wlaczonym obiegu zamknietym nie da sie puscic nadmuchu na przednia szybe. U mnie szyby nie paruja na otwartym, jak wlacze zamkniety w pare chwil zachodza mgla.
                                          W okresie jesiem/zima staram sie zamykac nadmuchy na srodku deski tak by cale powietrze szlo na boczne szyby. Jak wsiadam to nadmuch na szybe przednia, jak jest zupelnie sucha to przelaczam na nadmuch na kabine.
                                          Nigdy praktycznie nie korzystam z wiecej niz 2, przez wiekszosc czasu 1 a do ciezszych sytuacji wystarcza dmuchawa ustawiona na 2 pozycje.

                                          Komentarz

                                          • Iqwan
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 758

                                            #22
                                            No to chyba nic złego u mnie się nie dzieje, bo odparowują.. szyby boczne w bagażniku ciężej ale to duża powierzchnia dlatego.
                                            była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                                            a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                                            https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                                            Komentarz

                                            • firmek
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 477

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Iqwan
                                              w bagażniku ciężej ale to duża powierzchnia dlatego.
                                              Zeby tylnia odparowala to w aucie musi sie mocno nagrzac. Nie wiem jak w combi ale w liftbacku nie ma zadnego nadmuchu na tylnia szybe :evil: a akurat by sie przydal bo albo trzeba czekac az w srodku zrobi sie bardzo cieplo albo wlaczyc ogrzewanie szyby.
                                              Zeby wysyszyc tylna szybe jak za nic nie chce odparowac czekam az w srodku sie dosyc mocno nagrzeje i uchylam podczas jazdy przednie szyby - taki wymuszony nawiewe cieplego powietrza na tyl :twisted:

                                              Komentarz

                                              • Iqwan
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 758

                                                #24
                                                Z tylnią problemu nie mam, boczne czasem - ale martwiłem się jak ostatnio przy dużej wilgotności nie chciały zbytnio odparować po 10minutach dopiero wszystko zeszło z przedniej. Teraz będę walczył ze spryskiwaczem tylnej szyby;/
                                                była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                                                a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                                                https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                                                Komentarz

                                                • firmek
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 477

                                                  #25
                                                  Trzeba moze poszukac wilgoci w aucie. Czasami mokra szmata potrafi narobic problemu.
                                                  Na innym forum czytalem o ciekawym pomsyle jak pozbyc sie wilgoci. Mozna do tego wykorzystac granulat sylikonowy. Cos takiego mozna kupic jako granulat do kuwet dla kotow :lol:, wsypac w jakis pojemnik i schowac gdzies pod siedzeniem.

                                                  [ Dodano: Czw 25 Lis, 10 15:38 ]
                                                  Mozna tez zainstalowac cos takiego gdzies na przewodach wentylacyjnych :twisted:

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...