a no nie poszły jednak zostaną, teraz będzie trzeba zrobić zawieszenie :roll:
Obieg zamknięty - otwarty.
Zwiń
X
-
Obieg zamknięty - otwarty.
Witam. Jak sprawdzić czy dobrze działa opcja nawiewu zamknięty - otwarty obieg. Strasznie parują mi szyby i wyczytałem że to może być przyczyną problemu. Sprawdzałem w sposób że ustawiłem nawiew na maksa i zmieniałem nawiew, nie słyszałem żadnej zmiany. Jeśli jest zepsuty w jakim położeniu blokuje się klapka.
Pozdrawiam.
-
-
Taki sposób wprawdzie mało precyzyjny, ale moim zdaniem najprostszy, to sprawdzić różnicę w ogrzewaniu wnętrza samochodu przez nawiew, gdy w środku samochód jest już trochę nagrzany. Gdy na zewnątrz jest zimno, to przy obiegu otwartym (powietrze z zewnątrz) będzie to wlatujące powietrze trochę chłodniejsze niż przy obiegu wewnętrznym (powietrze już trochę nagrzane z wewnątrz jest brane i dodatkowo ogrzewane). Raz miałem tak, że się dziwiłem, że nawet po ustawieniu na chłodny nawiew w samochodzie robiło się coraz goręcej, aż się zorientowałem, że mam włączony wewnętrzny obieg.
Komentarz
-
-
Gość
ktos mi ostatnio napisal ze trzeba obserwowac klapy pod filtrem, sa tam dwie i gorna ktora widac ma odpowiadac niby za obieg zamkniety. wyciag filtr niech ktos wlaczy obieg i obserwuj czy sie przymknie. a jesli filtr w zeszlym roku wymieniany to jak najbardziej do wymiany zwlaszcza teraz gdy duzo wilgoci w powietrzu.
Komentarz
-
Zamieszczone przez lorek100Za pomocą różnicy temperatury to trudno wyczuć.
Filtr wymieniłem w listopadzie zeszłego roku. Co się może stać jak będę jeździł bez filtra przeciwpyłowego zimą, może poprawi wentylacje.
Może ktoś ma inny pomysł jak sprawdzić działanie klapki od obiegu.ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez trytonZamieszczone przez lorek100Sprawdzałem w sposób że ustawiłem nawiew na maksa i zmieniałem nawiew, nie słyszałem żadnej zmiany. J
Komentarz
-
-
Miałem to samo. Przy przełączaniu na obieg otwarty cały czas miałem zaparowane szyby, nawet przy nadmuchu na maxa.
Co zrobiłem... ? Rozebrałem schowek i osłonę wentylatora, tak żeby było widać 2 ( słownie: dwie ) klapki, które otwierają się i zamykają podczas zmiany ustawień obiegu powietrza.
U mnie okazało się, że klapka górna (bliżej szyby) cały czas była w pozycji zamkniętej.
Dolna się otwierała i zamykał, a górna pozostawała w pozycji zamkniętej.
Co ciekawe... podczas naciskania przycisku obiegu otwartego i zamkniętego klapka reagowała tylko na opcję "obieg zamknięty" (zamykała się). Jednak już na opcję obiegu otwartego nie chciała reagować (choć słychać było pracę silniczka), trzeba ją było opuścić "ręcznie".
Na dzień dzisiejszy zostawiłem ją w takiej pozycji i wszystko poskręcałem. Szyba odparowuje teraz bez większego problemu (to tylko kwestia siły nadmuchu). Rozbiorę wszystko jeszcze raz i naprawię na wiosnę.
Na chwilę obecną pozostaje mi tylko pamiętać, żeby przypadkiem nie wcisnąć obiegu zamkniętego, bo znowu czekać mnie będzie rozbieranie i ręczne opuszczanie klapki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lorek100Mam uszkodzony silniczek regulacji obiegu(cały czas obieg wewnętrzny).
Tylko że nie mam ochoty grzebać w tą pogodę. Czy ustawienie na stałe obiegu zewnętrznego będzie miało jakiś poważny wpływ na dogrzanie wnętrza auta w mrozy. Wiosną zamierzam naprawić silniczek.
Nie ma więc sensu czekać do wiosny
Komentarz
-
-
Mam podobne objawy, ale tylko jak jest bardzo wilgotno.. silnik od dmuchawy miałem zmieniany z 2 miesiące temu, klapki też działają... mechanik mówił zmiana filtru przed zimą - obowiązkowa;pbyła Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072
https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bdtA zna ktoś uzasadnienie tego, że nie da się włączyć zamkniętego przy nadmuchu na szyby? Tak przynajmniej jest w moim Tourze i instrukcja to potwierdza.ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Dzisiaj przysłuchałem się tego obiegu i gdy włączam obieg zamknięty to słychać przełączenie się jakiś klapek ale niczego ja nie odczuwam.. miałem niedawno zmieniany silnik dmuchawy i mechanik mówił, że wszystko jest dobrze, ale sam nie wiem. I wydaję mi się, że mogę włączyć obieg zamknięty i dmuchawę na szybę - dziś sprawdzę.
Czyli lepiej odparować szyby w środku przy obiegu zamkniętym czy otwartym?
Ja jak mi zaparują to włączam dmuchawę na samą szybę, 3-4 bieg i dmucha i powoli schodzi - obieg otwarty.
A jak wy radzicie sobie ?była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072
https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album
Komentarz
-
-
Przy wlaczonym obiegu zamknietym nie da sie puscic nadmuchu na przednia szybe. U mnie szyby nie paruja na otwartym, jak wlacze zamkniety w pare chwil zachodza mgla.
W okresie jesiem/zima staram sie zamykac nadmuchy na srodku deski tak by cale powietrze szlo na boczne szyby. Jak wsiadam to nadmuch na szybe przednia, jak jest zupelnie sucha to przelaczam na nadmuch na kabine.
Nigdy praktycznie nie korzystam z wiecej niz 2, przez wiekszosc czasu 1 a do ciezszych sytuacji wystarcza dmuchawa ustawiona na 2 pozycje.
Komentarz
-
-
No to chyba nic złego u mnie się nie dzieje, bo odparowują.. szyby boczne w bagażniku ciężej ale to duża powierzchnia dlatego.była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072
https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Iqwanw bagażniku ciężej ale to duża powierzchnia dlatego.
Zeby wysyszyc tylna szybe jak za nic nie chce odparowac czekam az w srodku sie dosyc mocno nagrzeje i uchylam podczas jazdy przednie szyby - taki wymuszony nawiewe cieplego powietrza na tyl :twisted:
Komentarz
-
-
Z tylnią problemu nie mam, boczne czasem - ale martwiłem się jak ostatnio przy dużej wilgotności nie chciały zbytnio odparować po 10minutach dopiero wszystko zeszło z przedniej. Teraz będę walczył ze spryskiwaczem tylnej szyby;/była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072
https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album
Komentarz
-
-
Trzeba moze poszukac wilgoci w aucie. Czasami mokra szmata potrafi narobic problemu.
Na innym forum czytalem o ciekawym pomsyle jak pozbyc sie wilgoci. Mozna do tego wykorzystac granulat sylikonowy. Cos takiego mozna kupic jako granulat do kuwet dla kotow :lol:, wsypac w jakis pojemnik i schowac gdzies pod siedzeniem.
[ Dodano: Czw 25 Lis, 10 15:38 ]
Mozna tez zainstalowac cos takiego gdzies na przewodach wentylacyjnych :twisted:
Komentarz
-
Komentarz